Kundklubb för att du tar dina kunder på allvar

10 januari 2022 jonas olsson
Kundklubb för att du tar dina kunder på allvar

editorial

Du är en företagare som är seriös. Du vet om att för att få en lojal skara med återkommande kunder så räcker det inte med att du erbjuder bra priser. Bra priser kan leda till en period av ökad försäljning men såvida du inte vill ha rea året om så är det inget recept för lyckat företagande.

Vad tänker du själv när du ser att ett företag har rea i princip året om? Det känns kanske lite desperat, och att vara desperat, det är minst sagt osexigt. Du kan förstås säga att du erbjuder marknadens bästa dammsugare som gör det ingen annan dammsugare gör.

Fast du vet liksom alla andra att din produkt inte gör något revolutionerande kontra vad dina konkurrenters produkter gör. Hur ska du göra för att få överhanden? Självklart så vet du att det viktigaste sättet att konkurrera idag är genom service.

 

 image

 

Ge kunden en känsla av att vara utvald

Med en kundklubb så har du möjlighet att leverera en service som kommer att slå alla dina konkurrenter på fingrarna. Du kan se till att dina kunder känner sig speciellt utvalda. Och det är något vi alla vill vara. 

Skulle du vara mer manad att köpa en dyr produkt om det dök upp ett meddelande, ett mms eller e-post, där det stod att tack vare att du är lojal kund så har du samlat tillräckligt mycket poäng för att få förtur i bokningen på den nya stavmixern, till exempel?

I en kundklubb kan du erbjuda olika nivåer som alla har sina unika erbjudanden och du kan till och med gör upplevelsen mer unik ju fler poäng en kund får genom sina köp. Med en kundklubb kan du stimulera merförsäljning och lojalitet hos dina kunder och driva dem till att köpa vad du vill att de ska köpa.

Fler nyheter